Jak przenieść firmę do Internetu w kilku krokach?

E-biznes w czasie pandemii przeżywa prawdziwy rozkwit. Wiele firm musiało dostosować się do panującej sytuacji, a tym samym zmienić zasady rynkowej gry. Bowiem w wielu przypadkach Internet stał się jedyną szansą na przetrwanie. Jak zatem przenieść firmę do Internetu w kilku krokach? O czym pamiętać, aby nasze działania przyniosły oczekiwane efekty?

Odpowiadamy w niniejszym artykule.

Zapraszamy do lektury.

E-handel w dobie pandemii

E-commerce to obecnie w Polsce prężnie rozwijający się kanał sprzedaży. Z wielu statystyk jednoznacznie wynika, iż z zakupów internetowych korzysta ponad 28 milionów Polaków. Dlaczego by zatem nie wykorzystać takiej szansy?

Wiele małych, średnich i dużych firm korzysta z możliwości przeniesienia działalności do wirtualnego świata. Sklepy oraz firmy, które do tej pory nie istniały w Internecie (a mają ku temu wszelkie predyspozycje), mogą w ten sposób zarabiać. Pandemia dodatkowo podkreśliła, iż zakupy internetowe to skuteczna i – przede wszystkim – bezpieczna alternatywa dla zakupów tradycyjnych. Dotyczy to przede wszystkim produktów, które są trudno dostępne stacjonarnie, ale także tych, po które możemy, ale nie musimy wychodzić z domu.

Dzięki internetowej sprzedaży e-przedsiębiorcy mają szansę dotrzeć do klientów, którzy wolą zostać w domach.

O czym pamiętać, przenosząc firmę do Internetu?

  • Stwórz stronę internetową swojej firmy, na której umieścisz najważniejsze informacje. Przede wszystkim zadbaj o to, aby w prosty, ale dosadny sposób przedstawić potencjalnemu klientowi, co zyska, korzystając z Twoich produktów/usług. Dodaj dane kontaktowe, zakładkę „o nas” oraz inne informacje, które uważasz za przydatne z perspektywy konsumenta.
  • Warto od początku zadbać o to, by nasza strona internetowa funkcjonowała zgodnie z prawem. W tym celu warto poszukać zagadnień i poradników w sieci, a w razie większych wątpliwości – skorzystać z porad prawnych specjalisty. Miejmy na szczególnej uwadze to, że każdy biznes jest inny, a więc każdy może wiązać się z koniecznością dopełnienia różnych obowiązków.
  • Bardzo ważnym elementem podczas przenoszenia własnej działalności do sfery online jest stworzenie adresu mailowego firmy. Jego nadrzędnym celem jest utrzymywanie kontaktu z naszymi kontrahentami, klientami i innymi osobami, z którymi współpracujemy. Kontakt mailowy to także szansa na wymianę wiadomości z potencjalnymi klientami oraz odpowiadanie na ich zapytania. 
  • Jeśli zatrudniasz również pracowników, zadbaj o to, aby zdalne delegowanie zadań było proste i zrozumiałe dla wszystkich. W tym celu możesz wykorzystać programy, które zostały stworzone do zespołowej pracy w formie online. Najczęściej używaną aplikacją do komunikacji z zespołem oraz wykonywania zadań grupowych jest Microsoft Teams. Pozwala on na prowadzenie rozmów w formie wideo oraz udostępnienie różnego rodzaju plików. Ze względu na obecną sytuację i zapotrzebowanie – jego funkcje są wciąż udoskonalane.
  • Przenosząc firmę do Internetu, nie można zapomnieć również o aspektach prawnych. Najwięcej obowiązków w tej kwestii niezaprzeczalnie mają różnego rodzaju sklepy. E-commerce, czyli sklepy online, wraz ze stworzeniem strony internetowej, muszą bowiem posiadać:
    • sporządzony regulamin,
    • politykę prywatności,
    • politykę plików cookies. 

Jak przenieść firmę do Internetu w kilku krokach? Podsumowanie

Jednym ze sposobów na przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa może być właśnie przeniesienie swojego biznesu do Internetu. To także atrakcyjna alternatywa, która jest szansą na rozwój naszego biznesu. W wielu przypadkach może być to również część strategii, która ma na celu rozszerzenie dotychczasowej działalności.

Można powiedzieć, że zmiana sposobu funkcjonowania naszej firmy z wyłącznie stacjonarnej na zdalną to proces, na który składa się wielu czynności. W zależności od rodzaju prowadzonego biznesu, na naszych barkach mogą spoczywać różne obowiązki. Należy jednak pamiętać, że w każdym przypadku wspólnym mianownikiem przeniesienia firmy do Internetu jest posiadanie chociażby firmowego adresu e-mail czy własnej strony internetowej, która zawiera najistotniejsze informacje na temat firmy.

Pamiętaj, że proces przeniesienia firmy do wirtualnego świata niesie za sobą wiele korzyści. Bowiem osoby poszukujące konkretnych towarów lub usług najczęściej w pierwszej kolejności szukają adresów firm w sieci. Atrakcyjna i kompletna strona internetowa Twojego przedsiębiorstwa może zatem znacznie przyczynić się do wzrostu zainteresowania oferowanymi przez Ciebie towarami lub/i usługami.

Komentarze