Ulga na sponsoring a Polski Ład. Dla kogo i jak skorzystać?

Polski Ład stał się prawdziwą rewolucją, która przyniosła wielkie zmiany dotyczące przede wszystkim sposobu rozliczania podatków dochodowych oraz składek zdrowotnych. Po jego wprowadzeniu pojawiły się również udogodnienia do osób fizycznych, które mogły skorzystać z niższych podatków, dodatkowych ulg, a także wielu innych korzyści finansowych.

Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, iż jego wdrożenie było także równoznaczne z wprowadzeniem dodatkowego pakietu ulg, z których może skorzystać również określona grupa przedsiębiorców. Co to za ulgi i kto może być ich beneficjentem? O tym przeczytasz w dalszej części tego wpisu.

Czym jest ulga na sponsoring?

Ulga na sponsoring (zwana również ulgą sponsoringową) to specjalny rodzaj odliczenia podatkowego, z którego mogą skorzystać firmy angażujące się w społecznie pożyteczną działalność.

Dzięki tej uldze przedsiębiorstwa wspierające kulturę, sport, naukę (w tym także szkolnictwo wyższe), jak i angażujące się w niesienie pomocy lokalnym społecznościom, mają możliwość odliczenia aż 100% kosztów uzyskania przychodu. Wprowadzony niedawno Polski Ład przewiduje również dodatkową ulgę, która pozwala na odliczenie kolejnych 50%. Czyli łącznie wysokość benefitów może sięgać aż 150%.

Kto może skorzystać z ulgi na sponsoring?

Wprowadzona w Polski Ładzie ulga na sponsoring ma bardzo szerokie zastosowanie. Z oferowanych przez nią możliwości mogą skorzystać zarówno jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i spółki osobowe, które osiągają przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej.

Ulga sponsoringowa jest przeznaczona dla przedsiębiorstw rozliczających się na zasadach ogólnych, a także za pomocą podatku liniowego. Warto pamiętać, że kwota ulgi nie może być większa niż dochód z danego roku podatkowego.

Jak rozliczyć ulgę na sponsoring?

Ulgę sponsoringową należy rozliczyć w ramach rocznego zeznania podatkowego – dotyczącego okresu, w którym poniesiono tego typu koszty. Do odliczenia należy również dołączyć listę kosztów, które zostały do niego zakwalifikowane.

Przykład rozliczenia ulgi na sponsoring:

Przedsiębiorca w poprzednim roku podatkowym rozliczał się za pomocą podatku liniowego. W tym okresie sponsorował wydarzenie kulturalne, które wsparł łączną kwotą równą 10 000 złotych (która to została rozliczona w ramach kosztów uzyskania przychodu).

Ostatecznie firma osiągnęła roczny dochód na poziomie 50 000 złotych (który był też podstawą do opodatkowania podatkiem dochodowym w wysokości 19%).

Normalnie zapłaciłby do Urzędu Skarbowego podatek w kwocie 9500 złotych. Jednak mógł skorzystać z ulgi sponsoringowej, która pozwoliła mu odliczyć 50% kwoty, którą przekazał na sponsoring. Wówczas zapłacił 8550 złotych, co sprawiło, że zaoszczędził aż 950 złotych.

Poszukujesz fachowych usług księgowych, które umożliwią Ci korzystanie z takich ulg?

Jeśli nie masz czasu ani energii, aby być na bieżąco ze wszystkimi zmianami w polskim prawie – skorzystaj z pomocy profesjonalistów. Dzięki usługom księgowym świadczonym przez naszą firmę, zyskasz pewność, że Twoje przedsiębiorstwo jest w dobrych rękach, a jego finanse – są w pełni bezpieczne.

Skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły, a także porozmawiać o możliwościach współpracy. Nasi doradcy chętnie zapoznają się z Twoimi potrzebami, aby na ich podstawie przedstawić Ci w pełni dopasowaną i spersonalizowaną ofertę.

Komentarze